Casestudies over het pedagogische handelen bij een sterfgeval in de klas
DOI:
https://doi.org/10.54195/RS.11506Samenvatting
ITE (Initial Teacher Education) cannot prepare students in practice how to respond to bereavement inside their classroom when confronted with this phenomenon. Current case studies can help to solve this problem. In this article, I present the cases of teachers, who had this experience inside their infant class. The case studies are based on four concepts, i.e. narrative identity, contingency, religion, and pedagogical action. Main question of the research is: to what extent is there a relationship between the life stories of teachers in Dutch Catholic primary education and the intentionality of their pedagogical action, when they are confronted with bereavement inside their classroom. At the end of the article some recommendations are given that can be used in ITE.
Downloads
Gepubliceerd
Citeerhulp
Nummer
Sectie
Licentie

Dit werk wordt verdeeld onder een Naamsvermelding 4.0 Internationaal licentie.
Auteurs die in dit tijdschrift publiceren gaan akkoord met de volgende voorwaarden:
a) Auteurs behouden het auteursrecht en verlenen het tijdschrift het recht van eerste publicatie. De publicatie wordt gepubliceerd onder de licentie Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationaal (CC BY 4.0), die anderen toestaat om het werk te delen. Bij het delen van het werk moet wel het auteurschap van het werk en de eerste publicatie in dit tijdschrift worden vermeld.
b) Auteurs kunnen afzonderlijke, aanvullende contractuele afspraken maken voor de niet-exclusieve verspreiding van de door het tijdschrift gepubliceerde versie van het werk (bijvoorbeeld door het werk in een institutionele repository te plaatsen of het in een boek te publiceren), met vermelding van de oorspronkelijke publicatie in dit tijdschrift.
c) Auteurs mogen hun werk online plaatsen (bijvoorbeeld in institutionele repositories of op hun website) voorafgaand aan en tijdens de indieningsprocedure.
Auteurs worden uitdrukkelijk aangemoedigd om hun gepubliceerde artikel in hun institutionele archief te deponeren.
Published 2020-05-01