Jongeren en hun waarden
DOI:
https://doi.org/10.54195/RS.11577Samenvatting
A longitudinal survey was conducted amongst 2300 pupils of secondary confessional schools in the Netherlands. Their religious background, activities and opinions are described and trends therein are searched for. There is a further decline in religious belonging towards traditional religious frameworks. Pupils find inspiration amongst family and friends, in music, sports and nature. Their values are not changing much over time, so still ‘being free and independent’, ‘enjoying life’ and ‘being happy with oneself’ as well as ‘being a good human being’ and ‘adding towards a just society’ is valued. When searching for their own words for existential issues their language is found. In the future this language might add to the open dialogues in the classroom. By doing so, a new way has to be found on which religious education and youth ministry can be based.
Downloads
Gepubliceerd
Citeerhulp
Nummer
Sectie
Licentie

Dit werk wordt verdeeld onder een Naamsvermelding 4.0 Internationaal licentie.
Auteurs die in dit tijdschrift publiceren gaan akkoord met de volgende voorwaarden:
a) Auteurs behouden het auteursrecht en verlenen het tijdschrift het recht van eerste publicatie. De publicatie wordt gepubliceerd onder de licentie Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationaal (CC BY 4.0), die anderen toestaat om het werk te delen. Bij het delen van het werk moet wel het auteurschap van het werk en de eerste publicatie in dit tijdschrift worden vermeld.
b) Auteurs kunnen afzonderlijke, aanvullende contractuele afspraken maken voor de niet-exclusieve verspreiding van de door het tijdschrift gepubliceerde versie van het werk (bijvoorbeeld door het werk in een institutionele repository te plaatsen of het in een boek te publiceren), met vermelding van de oorspronkelijke publicatie in dit tijdschrift.
c) Auteurs mogen hun werk online plaatsen (bijvoorbeeld in institutionele repositories of op hun website) voorafgaand aan en tijdens de indieningsprocedure.
Auteurs worden uitdrukkelijk aangemoedigd om hun gepubliceerde artikel in hun institutionele archief te deponeren.
Published 2019-06-01