Het vak levensbeschouwing op middelbare rooms-katholieke scholen
Waar moet het aan voldoen?
DOI:
https://doi.org/10.54195/RS.11836Samenvatting
In the secularised Netherlands, Roman Catholic schools are populated by a diverse population of which Catholics are only a minority. Therefore, Catholic religious education has to deal with the challenges educating religion to young people who are short of knowledge about religion and who only have superficial ideas about religion. Cognitive training is necessary to overcome this gap, but even more important religious education has to focus on the unique qualities of each pupil in the classroom, trying to enhance his and her roots, make them strong human beings to face the challenges in their full everyday life. A genuine dialogue and well-designed activating exercises is what we hope to develop to fulfil this obligation as teachers at Catholic, and all other, secondary schools.
Downloads
Gepubliceerd
Citeerhulp
Nummer
Sectie
Licentie

Dit werk wordt verdeeld onder een Naamsvermelding 4.0 Internationaal licentie.
Auteurs die in dit tijdschrift publiceren gaan akkoord met de volgende voorwaarden:
a) Auteurs behouden het auteursrecht en verlenen het tijdschrift het recht van eerste publicatie. De publicatie wordt gepubliceerd onder de licentie Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationaal (CC BY 4.0), die anderen toestaat om het werk te delen. Bij het delen van het werk moet wel het auteurschap van het werk en de eerste publicatie in dit tijdschrift worden vermeld.
b) Auteurs kunnen afzonderlijke, aanvullende contractuele afspraken maken voor de niet-exclusieve verspreiding van de door het tijdschrift gepubliceerde versie van het werk (bijvoorbeeld door het werk in een institutionele repository te plaatsen of het in een boek te publiceren), met vermelding van de oorspronkelijke publicatie in dit tijdschrift.
c) Auteurs mogen hun werk online plaatsen (bijvoorbeeld in institutionele repositories of op hun website) voorafgaand aan en tijdens de indieningsprocedure.
Auteurs worden uitdrukkelijk aangemoedigd om hun gepubliceerde artikel in hun institutionele archief te deponeren.
Published 2018-09-01